Rozdział 6.5 - Xiao Wu, Wu jak taniec (5)
Tłumacz: gerasik1999
Korekta: Seft-chan
Wielki Mistrz wyciągnął papierowe zawiniątko i podał je Tang Sanowi.
– Najpierw zjedz, dobra? Nawet jeśli niosłem je długo, to nadal jest dobre.
Tang San chwilę był w szoku, a potem rozwinął papierowe zawiniątko. W środku zobaczył dwa udka kurczaka i bułkę na parze, nadal letnie.
– Nauczycielu…
– Jedz szybko, gdy skończysz, musimy porozmawiać. Czas młodości nie może zostać zmarnowany.
Mina mistrza była spokojna i poważna, jego głos chłodny.
Nie można było najeść się sucharami, a apetyt Tang Sana nie był mały. Bardzo szybko chwycił podarowane jedzenie i zjadł wszystko.
Mistrz nalał mu wody i usiadł za biurkiem.
– W tym roku kończysz 6 lat z przebudzoną mocą i dwoma duchami. Uwolnij swojego drugiego ducha i pozwól mi spojrzeć.
Tang San skinął głową. Mistrz wiedział już, że ma dwa duchy, więc nie było powodu tego ukrywać. Gdy uniósł lewą rękę, pojawiło się czarne światło, scalając się w niewielki młot.
Z racji tego, że w czasie wolnym przed przybyciem do szkoły trenował, jego siła fizyczna znacznie się rozwinęła. Teraz mógł trzymać młot bez wysiłku i poczucia wielkiego zmęczenia.
Gdy zobaczył młot w rękach Tang Sana, mistrz wyskoczył zza biurka, stając na nogi i wpatrywał się w niego bardzo zainteresowany. Wpatrywał się w młot, mrucząc pod nosem.
– Tang San, nazwisko Tang… Dobrze, możesz schować ducha. Nie powinieneś łatwo ujawniać go przed innymi. Bez mojego pozwolenia nie powinieneś dawać temu duchowi większej ilości duchowych pierścieni, to musisz dobrze zapamiętać.
Tang San nieco zdziwiony patrzył na mistrza.
– Tata też mi tak powiedział. Dlaczego nie mogę dodawać pierścieni do tego ducha?
Błysk w oczach mistrza stopniowo przygasł.
– Co robi twój ojciec?
– Jest wioskowym kowalem. – odparł Tang San.
– Kowal? – Mistrz zrobił dziwną minę i z westchnieniem pokręcił głową. – Kowal i młot, to niespodziewanie idealne połączenie. To jeszcze nie pora, by o tym mówić. Musisz tylko zapamiętać, teraz nie możesz korzystać z tego ducha i dodawać do niego pierścieni tylko dla dobra przyszłego planu. Musisz wbić sobie to do głowy.
Skoro jego ojciec to powiedział i teraz powtórzył to Wielki Mistrz, wiara w niego ze strony Tang Sana wzrosła.
– Zrozumiałem.
– Jutro jest ceremonia otwarcia i zaczną się zajęcia, ale z twojego punktu widzenia to tylko opóźnienie. Teraz najważniejsze jest umożliwienie twojemu duchowi dalszej kultywacji. Z rana zadziałasz, dopiero gdy przemyślę to dokładnie. Jutro wczesnym rankiem wyjdziesz ze mną z akademii i pomogę ci znaleźć odpowiedni pierścień duchowy, by pomóc ci wejść na poziom duchowego mistrza. – powiedział Mistrz.
Tang San był wniebowzięty tym, co powiedział Mistrz. Tylko poprzez zdobycie pierścienia duchowego mógł przekonać się, czy to właśnie przez jego brak jego Technika Tajemniczych Niebios była ograniczona. Metody Wielkiego Mistrza były czymś, czego potrzebował i szybko się na to zgodził.
Mistrz mówił dalej.
– Jeśli chodzi o akademię, pomogę ci wyjaśnić, nie musisz się martwić. Po drodze opowiem ci o tajnikach duchów. Tang San, co myślisz o swojej Niebiesko-Srebrnej Trawie?
– Wszyscy mówią, że to bezużyteczny duch, ale ja czuję, że wszystko ma swój cel. Nawet najzwyklejsza Niebiesko-srebrna Trawa też taka jest. – odparł Tang San.
Mistrz zadowolony skinął głową,
– Nieźle, każdy duch ma swoje charakterystyki. W moich badaniach słabsze duchy zajmują sporą część. Zawsze utrzymuję, że nie ma śmieciowych duchów, a jedynie śmieciowi ludzie. Jutro zabiorę cię na poszukiwania twojego pierścienia duchowego, więc teraz sam musisz zdecydować o kierunku, w jakim ma rozwijać się twój duch.
Tang San był w lekkim szoku.
– Kierunek rozwoju ducha? Nauczycielu, co to znaczy?
– W tym celu trzeba omówić najpierw samą klasyfikację duchów. Patrząc na to z szerokiego punktu widzenia, duchy mają tylko dwie wielkie kategorie, duchy Bestii i duchy Narzędzia. Roślinne duchy także są uznawane za narzędzie, więc oba twoje duchy są typami narzędzia. Największą różnicą między duchami bestii i duchami narzędzia jest sposób ich manifestacji. – powiedział Mistrz.
– Gdy duch bestii jest używany, siła bestii jest dodawana do twojej i ma to wpływ na ciało. Celem jest wykorzystanie połączenia ciała człowieka i bestii do utworzenia jedności i wyprowadzenia ataku. W przypadku typu narzędzia sprawa ma się inaczej. Duchy narzędzi mają efekty, których można używać niezależnie od ciała. W związku z tym pomocnicza natura duchów narzędzi jest większa, niż w przypadku duchów bestii. Mówiąc prosto, gdyby twoim duchem był nasz najprostszy duch ryż Starego Miecza, można byłoby go uznać za jedzenie. Co więcej, z racji tego, że ten duch dostaje formę poprzez wykorzystywanie energii duchowej, jego efekt jest większy, niż w przypadku zwykłego ryżu.
– Duchy można też jeść? – Tang San zapytał zaskoczony.
Mistrz skinął głową.
– Duchy z kategorii jedzenia mogą być jedzone. Dlatego wysokopoziomowi posiadacze duchów systemu jedzenia są bardzo pożądani w armii. Jeden mistrz z duchem systemu żywieniowego powyżej poziomu 30 może zapewnić jedzenie dla 100 żołnierzy. To bardzo zmniejsza zużycie zasobów przez armię.
– Nadal nie rozumiem. – powiedział Tang San, nieco nie rozumiejąc.
Mistrz powiedział cierpliwie.
– Zasada jest dość prosta. Każde jedzenie i żywe organizmy są używane do odnawiania energii. Moc duchowa także jest typem energii. Moc duchowa może być tak przerobiona, by mogła być wchłaniana przez ludzi jako energia. W związku z tym z naszego punku widzenia to nie różni się od zwykłego jedzenia. Takie, którego potrzebuje ludzkie ciało.
Tang San słuchał i ledwo, co rozumiał, ale rozumiał ogólne założenie.
– A więc duchy narzędzia są w większości używane jako wspierające, tak?
– Nic nie jest ostateczne, niektóre narzędziowe duchy mogą stać się duchami bojowymi. Dla przykładu, jeśli twoim narzędziem byłby miecz, można go uznać za broń. W ten sposób możesz stać się też mistrzem bojowym, to w szerokim świecie nazywane jest magicznym orężem. Są to duchy narzędzia, tyle że bojowi duchowi mistrzowie mają swojego ducha rozwiniętego do szczytowego poziomu. Mimo że duchowi mistrzowie duchów narzędzi i duchowi mistrzowie walki różnią się od siebie, to są między nimi pewne powiązania. Każdy duchowy mistrz ma ścieżkę rozwoju; system jedzenia, system wykrywania, system walki, system leczenia, system kontroli i tak dalej i tak dalej. Teraz przed zdobyciem duchowego pierścienia musisz zdecydować się, w jakim kierunku będzie rozwijać się twój duch. Kultywacja duchowa duchowego mistrza musi mieć kierunek, w którym się rozwija. – powiedział Mistrz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz